Additional Information: http://www.ianyanmag.com/sucheng-chan-a-great-woman-a-great-pillar/
Scissors have ancient roots. The oldest scissors have been dated to between 3,000 and 4,000 years ago in Mesopotamia. These ancient scissors were a single piece of metal that was bent. It was bent so that the two cutting blades were near each other. The user would press them together. The innovation of making the scissors out of two pieces of metal with a screw or rivet fulcrum has been lost to history. We do know that in 1761 Robert Hinchliffe developed a steel-casting method for scissor blades. When they were attached to each other and handles added, they looked nearly identical to the scissors we know today.
Memorize the conjugations of “hablar.”
There are two more lines in our script! Keep practicing!
¡Hola! ¿Cómo estás?
Muy bien, gracias. Y tu?
Muy bien! Mi nombre es __________
¿Cual es tú nombre?
Mi nombre es ________.
¡Mucho gusto!
¡El gusto es mío!
¿Cuántos años tienes?
Yo tengo _____ años.
¿Cuántos años tienes?
Yo tengo _____ años.
¿Cuál es tu color favorito?
Mi color favorito es ________.
¿Cuál es tu color favorito?
Mi color favorito es ________.
¿ Tienes un perro?
Si! Yo tengo un perro or No tengo un perro.
¿Hablas tú inglés?
Si! Yo hablo inglés!
¿Hablas tú Inglés?
Si! Yo hablo inglés!
¡Vamos a hablar en inglés! (Let’s speak in English!)
¡Hola! ¿Cómo estás?
Muy bien, gracias. Y tu?
Muy bien! Mi nombre es __________ ¿Cual es tú nombre?
Mi nombre es ________.
¡Mucho gusto!
¡El gusto es mío!
¿Cuántos años tienes?
Yo tengo _____ años.
¿Cuántos años tienes?
Yo tengo _____ años.
¿Cuál es tu color favorito?
Mi color favorito es ________.
¿Cuál es tu color favorito?
Mi color favorito es ________. ¿Hablas tú inglés?
Si! Yo hablo inglés!
¿Hablas tú Inglés?
Si! Yo hablo inglés!
¡Vamos a hablar en inglés! (Let’s speak in English!)¡Hola! ¿Cómo estás? Hello! How are you?
Muy bien, gracias. Y tu? Very well, thank you. And you?
Muy bien! Mi nombre es __________ Very well! My name is ________ . ¿Cual es tú nombre? What is your name?
Mi nombre es ________. My name is ______________ .
¡Mucho gusto! It's a pleasure to meet you.
¡El gusto es mío! The pleasure is mine!
¿Cuántos años tienes? How old are you?
Yo tengo _____ años. I am ______ years old.
¿Cuántos años tienes? How old are you?
Yo tengo _____ años. I am ______ years old.
¿Cuál es tu color favorito? What is your favorite color?
Mi color favorito es ________. My favorite color is ____________ .
¿Cuál es tu color favorito? What is your favorite color?
Mi color favorito es ________. My favorite color is ____________ . ¿Hablas tú inglés? Do you speak English?
Si! Yo hablo inglés! Yes! I speak English!
¿Hablas tú Inglés? Do you speak English?
Si! Yo hablo inglés! Yes! I speak English!
¡Vamos a hablar en inglés! Let’s speak in English!Be sure to put your who clause into a comma cage! (Each “who” has claws, so it needs a cage)
REMEMBER THAT YOU SHOULD BE ABLE TO TAKE OUT THE "WHO CLAUSE" AND STILL HAVE A COMPLETE SENTENCE.
PART 1) Using what you have learned about the "who clause," turn each of these into a sentence with a "who clause." Be sure to bold and underline the word "who." DO NOT write any questions.
Cindy --- old --- strong
Carlos --- plays guitar -- sings beautifully
Titi --- races on the track team --- gets good grades
Minny -- best baker in the town --- loves math
Charlotte -- hairdresser --- has 2 children
Jacky --- plays basketball --- dates the head cheerleader
Bill -- writes amazing poetry --- has a vineyard in France
My Mom – beautiful —smart
The teacher – strict — fair
My aunt – math wizard – engineer
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)
—-----------------------------------------------------------
PART 2) Create a who clause sentence for each person --- choose two different descriptions to put into each sentence. Try to use each description only one time.
Be sure to bold and underline the word "who." DO NOT write any questions.
Here are the names of 10 people.
1. Cindy 2. Melissa 3. My cousin 4. Toby 5. Suzi | 6. My neighbor 7. Jacky 8. Wendall 9. Bill 10. My sister |
Here are the 20 descriptions.
1. tall 2. kind 3. very smart 4. nervous about flying 5. brave 6. my best friend 7. a wonderful swimmer 8. very competitive 9. short-tempered 10. a great cook | 11. a ballerina 12. the goalie on his ice hockey team 13. clumsy 14. the most interesting person I know 15. always hungry 16. helpful 17. a fantastic dog trainer 18. patient 19. funny 20. lazy |
YOUR “who clause” SENTENCES:
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)
PART 3) Write an essay using 2 of the characters from your "who clause" sentences above. Your essay (story) should be at least 12 to 20 sentences and 150 to 200 words.
There should also be lots of description. The two "who clause" sentences should be IN your essay somewhere as part of your description.
Be sure to bold and underline the word "who."