Sunday, October 23, 2022

Basic Animal Vocab (October 24, 2022)

 

  • The Dog = El perro 
  • The Cat = El gato
  • The Horse = El caballo
  • The Fish = El pez
  • The Bird = El pájaro
  • The Elephant = El elefante
  • The Lion = El león
  • The Tiger = El tigre
  • The Giraffe = La jirafa
  • The Zebra = La cebra
  • The Monkey = El mono

Monday, October 17, 2022

Scissors

 

Scissors

Scissors have ancient roots. The oldest scissors have been dated to between 3,000 and 4,000 years ago in Mesopotamia. These ancient scissors were a single piece of metal that was bent. It was bent so that the  two cutting blades were near each other.  The user would press them together. The innovation of making the scissors out of two pieces of metal with a screw or rivet fulcrum has been lost to history. We do know that in 1761 Robert Hinchliffe developed a steel-casting method for scissor blades. When they were attached to each other and handles added, they looked nearly identical to the scissors we know today.


Sunday, October 16, 2022

Hablar y Conversación II (October 17, 2022)

 

Memorize the conjugations of “hablar.”




There are two more lines in our script! Keep practicing!


¡Hola!  ¿Cómo estás? 

Muy bien, gracias.  Y tu?

Muy bien!  Mi nombre es __________                                                                                             

¿Cual esnombre?


Mi nombre es ________.

¡Mucho gusto! 


 ¡El gusto es mío!

¿Cuántos años tienes?



Yo tengo _____ años.

¿Cuántos años tienes?


Yo tengo _____ años.

¿Cuál es tu color favorito?  

 Mi color favorito es ________.   

¿Cuál es tu color favorito?  


Mi color favorito es ________.     

¿ Tienes un perro?                                                                                                         


Si! Yo  tengo un perro      or       No tengo un perro.

¿Hablas inglés?                                   


Si! Yo hablo inglés!

¿Hablas Inglés? 


Si! Yo hablo inglés!

¡Vamos a hablar en inglés!   (Let’s speak in English!)

Wednesday, October 12, 2022

Halloween Words

 


stormy night
Trick or Treat!
frightening
dark
candy
tummy ache
moon 
howling  (howl, howls, howled) <-- any form of the word
children
haunted house
laughter (or laugh or laughed or laughing)  <-- any form of the word
black cat
Spiderman
princess
run (or ran or running) <-- any form of the word
tired
smile (or smiles or smiling or smiled)  <-- any form of the word
midnight

Monday, October 10, 2022

Conversation (October 11, 2022)

Spanish Conversation -- Let's put our vocabulary into action! Translation below.

 ¡Hola!  ¿Cómo estás? 

Muy bien, gracias.  Y tu?

Muy bien!  Mi nombre es __________                                                                                              ¿Cual esnombre?


Mi nombre es ________.

¡Mucho gusto! 


 ¡El gusto es mío!

¿Cuántos años tienes?


Yo tengo _____ años.

¿Cuántos años tienes?


Yo tengo _____ años.

¿Cuál es tu color favorito?  

 Mi color favorito es ________.   

¿Cuál es tu color favorito?  


Mi color favorito es ________.                                                                                                              ¿Hablas inglés?                                   


Si! Yo hablo inglés!

¿Hablas Inglés? 


Si! Yo hablo inglés!

 ¡Vamos a hablar en inglés!   (Let’s speak in English!)



-------------------------------------------------------------------------------------------------

 ¡Hola!  ¿Cómo estás?  Hello! How are you?

Muy bien, gracias.  Y tu? Very well, thank you. And you?

Muy bien!  Mi nombre es __________        Very well! My name is ________ .           ¿Cual esnombre? What is your name?


Mi nombre es ________. My name is ______________ .

¡Mucho gusto!  It's a pleasure to meet you.


 ¡El gusto es mío! The pleasure is mine!

¿Cuántos años tienes? How old are you?


Yo tengo _____ años. I am ______ years old.

¿Cuántos años tienes? How old are you?


Yo tengo _____ años. I am ______ years old.

¿Cuál es tu color favorito?   What is your favorite color?

 Mi color favorito es ________.    My favorite color is ____________ .

¿Cuál es tu color favorito?   What is your favorite color?


Mi color favorito es ________.                                 My favorite color is ____________ .         ¿Hablas inglés?                                    Do you speak English?


Si! Yo hablo inglés! Yes! I speak English!

¿Hablas Inglés?  Do you speak English?


Si! Yo hablo inglés! Yes! I speak English!

 ¡Vamos a hablar en inglés!    Let’s speak in English!

Who Clause (3 Part Challenge)

 Here is a 3-part who clause challenge!

Be sure to put your who clause into a comma cage!  (Each “who” has claws, so it needs a cage)

REMEMBER THAT YOU SHOULD BE ABLE TO TAKE OUT THE "WHO CLAUSE" AND STILL HAVE A COMPLETE SENTENCE.


PART 1)  Using what you have learned about the "who clause," turn each of these into a sentence with a "who clause."  Be sure to bold and underline the word "who."    DO NOT write any questions.

 

  1. Cindy ---  old --- strong 

  2. Carlos --- plays guitar -- sings beautifully 

  3. Titi --- races on the track team --- gets good grades 

  4. Minny --  best baker in the town --- loves math 

  5. Charlotte -- hairdresser --- has 2 children 

  6. Jacky --- plays basketball --- dates the head cheerleader 

  7. Bill -- writes amazing poetry --- has a vineyard in France

  8. My Mom – beautiful —smart

  9. The teacher – strict — fair

  10. My aunt – math wizard – engineer

1) 

2) 

3)

4)

5) 

6) 

7)

8)

9)

10)

—-----------------------------------------------------------

PART 2)  Create a who clause sentence for each person --- choose two different descriptions to put into each sentence.  Try to use each description only one time.

Be sure to bold and underline the word "who."   DO NOT write any questions.


Here are the names of 10 people. 

1. Cindy 

2. Melissa

3. My cousin

4. Toby

5. Suzi

6. My neighbor

7. Jacky

8. Wendall

9. Bill

10. My sister


Here are the 20 descriptions. 

  1. 1. tall

    2. kind

    3. very smart

    4. nervous about flying

    5. brave


    6. my best friend


    7. a wonderful swimmer


    8. very competitive


    9. short-tempered


    10. a great cook 

    11. a ballerina

    12. the goalie on his ice hockey team 

    13. clumsy

    14. the most interesting person I know

    15. always hungry

    16. helpful

    17. a fantastic dog trainer

    18. patient

    19. funny

    20. lazy

 

YOUR “who clause” SENTENCES:

1) 

2) 

3)

4)

5) 

6) 

7)

8)

9)

10)

PART 3) Write an essay using 2 of the characters from your "who clause" sentences above. Your essay (story) should be at least 12 to 20 sentences and 150 to 200 words.

There should also be lots of description. The two  "who clause" sentences should be IN your essay somewhere as part of your description.  

Be sure to bold and underline the word "who."